ضربه قوی جدید به اقتصاد رژیم صهیونیستی

ضربه قوی جدید به اقتصاد رژیم صهیونیستی
استاندارد اند پورز رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را دوباره و فوری کاهش داد.
کد خبر : ۱۶۷۱۹۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، چند روز پس از تنزل رتبه مضاعف توسط مودیز و در نتیجه ضرباتی که رژیم صهیونیستی از مقاومت اسلامی لبنان خورد، استاندارد اند پورز، بزرگترین شرکت رتبه‌بندی اعتباری جهان، کاهش فوری و زودتر از حد انتظار را اعلام کرد.

بنابراین، استاندارد اند پورز تصمیم گرفت سه شنبه شب، اوایل چهارشنبه، رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را یک پله از A+ به A کاهش دهد و یک پیش بینی منفی به آن اضافه کند.

اقتصاددانان این شرکت این کاهش را ناشی از تشدید تقابل بین «رژیم صهیونیستی» و حزب الله در روز‌های اخیر دانستند که به گفته آن‌ها «به احتمال زیاد ممکن است شدیدتر و طولانی‌تر شود».

تصمیم کاهش رتبه حتی قبل از حمله موشکی دیشب ایران گرفته شده بود، اما تعجیل در اعلام این تصمیم ۵ هفته قبل از تاریخ مشخص شده به دلیل تحولات شب گذشته سه شنبه بود.


در این گزارش آمده است: انتشار این اطلاعیه خارج از زمان مشخص شده به دلیل افزایش چشمگیر خطرات ژئوپلیتیکی و امنیتی در کشور رژیم صهیونیستی بوده است.

این شرکت تخمین می‌زند که نبرد در غزه و تشدید رویارویی در مرز شمالی، با احتمال عملیات زمینی در لبنان، ممکن است تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد و خطر پاسخی علیه دولت رژیم صهیونیستی وجود دارد.

بر این اساس، این شرکت انتظار بهبود اقتصادی با تأخیر در «رژیم صهیونیستی» را دارد و بنابراین پیش‌بینی رشد واقعی خود را به نرخ صفر درصد در سال ۲۰۲۴ و ۲.۲ درصد در سال ۲۰۲۵ کاهش داد.

این شرکت همچنین پیش بینی کرد که کسری در سال جاری به ۹ درصد تولید ناخالص داخلی (بسیار بالاتر از هدف دولت اشغالگر ۶.۶ درصدی) و در سال آینده به ۶ درصد برسد.

این شرکت خاطرنشان می‌کند که رژیم اشغالگر به اجرای اقدامات کنترل مالی در بودجه، از طریق اقدامات مختلف، از جمله کاهش هزینه‌های وزارتخانه‌های دولتی، متعهد است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر